بـلاگ

توسعه پلت‌فرم جدیدی برای شهرهای هوشمند

توسعه پلت‌فرم جدیدی برای شهرهای هوشمند

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دو شرکت Cisco و AT&T اعلام کرده‌اند که قرار است با مشارکت یکدیگر، پلت فرم شهر هوشمند را توسعه دهند. پلت فرم شهر هوشمند، شبکه‌ای عظیم از تلفیق پلت فرم Cisco Kinetic با سیستم‌های شهری است که در پروژ‌ه‌ها  شهر هوشمند شرکت AT&T مورد استفاده قرار گیرد مانند Smart Cities Operations Center (SCOC).

SCOC، اطلاعات شهری  را به صورت از راه نزدیک-Near Real Time-  تحلیل و ذخیره می‌کند و حالا این امکان وجود خواهد دشت تا با اضافه شدن پلت فرم ابری Cisco، استخراج-پردازش  و انتقال اطلاعات تکنولوژی اینترنت اشیا(IoT) نیز امکان پذیر شود.

سخنگوی سیسکو، Anil Menon می‌گوید:« با همکاری با AT&T، تصمیم داریم گُپ‌های خالی بین دستگاه‌ها و شهروندان در حیطه شهر پر شده، منابع درآمدی افزایش پیدا کرده و کارفرمایان قادر شوند تا به نیازهای شهروندان واقف و بیشتر از پیش پاسخ گو باشند.»

طبق گفته سخنگوی اپراتور AT&T، تعبیه پلت فرم Cisco’s Kinetic، استفاده بیشتری از اطلاعات را امکان پذیر می‌کند مانند پیدا کردن جای پارک برای راننده‌های متقاضی و در این بین، برنامه‌های متفرقه جای پارک نیز می‌توانند بهره برده و برای آنها نیز اشتغال زایی خواهد شد.

سخنگوی AT&T همچنین اعلام کرد که اجرای پروژه شهر هوشمند در پورتلند، اورگون آغاز شده تا زیرساخت‌های دیجیتال شهر هوشمند این شرکت مورد آزمایش قرار گیرند:« با استفاده از AT&T Digital Infrastructure، می‌توان نیروی برق را به شبکه اطلاعاتی سنسوردار متصل کرد. این سنسورها که مجهز به تکنولوژی اینترنت اشیا هستند، به رفع مشکلاتی از شهر پورتلند مانند کمبود جای پارک و ترافیک شهری کمک می‌کند.»

شرکت AT&T هفته گذشته نیز اعلام کرده بود که با همکاری شرکت Ericsson تلاش دارد تا قابلیت‌های سرویس‌های حرفه‌ای خود در حیطه تکنولوژی اینترنت اشیا را گسترش دهد. همچنین دو شهر دالاس-آتلانتا و Waco، اولین شهرهایی هستند که در آمریکا با کمک این اپراتور، اولین سرویس های 5G را دریافت خواهند کرد.

شرکت سیسکو تمرکز زیادی به روی ساخت شهر هوشمند اعمال می‌کند. ماه گذشته این شرکت اعلام کرد که مبلغ 1 میلیون دلار به روی گسترس تکنولوژی هوشمند سازی شهر در شهر آدلاید سرمایه گذاری کرده است. از جمله اقداماتی که این شرکت در همکاری با دولت استرالیای جنوبی انجام داده می‌توان به تعبیه و نصب پلت فرم Cisco Kinetic و 6 سنسور در تقاطع Grenfell-Pulteney intersection شهر آدلاید اشاره کرد تا زمان توقف خودروها و طول ترافیک منطقه را اندازه بگیرد. گزارش شده که اقدامات مشابهی نیز در دیگر تقاطع‌های خیابانی شهر آدلاید در راستای مشخص شدن وضعیت ترافیک شهر و مدیریت ترافیک، در حال انجام است.

پلت فرم دیجیتال Cisco Smart+Connected در نقاط مختلف دیگر از جمله Kansas City، کپنهاگ، پاریس، بخارست، لهستان، Dubrovnik و Bengaluru نیز مورد استفاده قرار گرفته است.